Κομμένη στα δύο η χώρα, για πάνω από μήνα

  • Δύσκολη η αποκατάσταση του οδικού δικτύου στα Τέμπη, μετά τις κατολισθήσεις, που στοίχισαν τη ζωή σε έναν 62χρονο Ιταλό
  • Του Θαναση Tσιγγανα, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 19/12/2009

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Ενα άνευ προηγουμένου πρόβλημα στις οδικές συγκοινωνίες της χώρας και μάλιστα σε εορταστική περίοδο, των Χριστουγέννων, όταν χιλιάδες πολίτες και τεράστια φορτία διακινούνται για τον εφοδιασμό της αγοράς, δημιούργησε η φονική κατολίσθηση που έκλεισε τα στενά των Τεμπών και έκοψε στα δύο το πιο νευραλγικό σημείο στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τη χώρα.

Από το μεσάνυχτα της περασμένης Τετάρτης, η κυκλοφορία των οχημάτων μεταξύ Βορρά και Νότου εξελίσσεται πλέον σε μια πολύωρη «οδύσσεια» που, σύμφωνα με τον γ. γ. του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Οικονομίδη, θα διαρκέσει πάνω από ένα μήνα, καθώς από τις πρώτες εκτιμήσεις η αποκατάσταση των ζημιών και της ασφάλειας των διερχομένων οδηγών στην ΠΑΘΕ θεωρείται «δύσκολη και χρονοβόρα».

Η κυκλοφορία -όπως και κατά τις περιόδους που τα Τέμπη έκλειναν από κινητοποιήσεις αγροτών- διεξάγεται από δύο παρακαμπτήριους δρόμους, που αν και ακατάλληλοι για μεγάλα τροχοφόρα, δέχονται αυτές τις μέρες τον φόρτο των 12.000 οχημάτων που διέρχονται κατά μέσον όρο ημερησίως από τα στενά.

Οι εκπρόσωποι της Τροχαίας και της Νομαρχίας Λάρισας προειδοποίησαν από προχθές ότι είναι αδύνατον να αποκατασταθεί η επικοινωνία στο οδικό δίκτυο μέσα στις γιορτές, ενώ εξέφρασαν φόβους ότι τα Τέμπη «θα μπορέσουν να ανοίξουν μάλλον έπειτα από ενάμιση μήνα ή και περισσότερο».

Το κλείσιμο των στενών έχει προκαλέσει την κινητοποίηση της κυβέρνησης (στη Λάρισα μετέβη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας), της Ελληνικής Αστυνομίας, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και άλλων συναρμοδίων φορέων, ενώ κλήθηκε κλιμάκιο ειδικών στη σταθεροποίηση πρανών από την Ελβετία, καθώς και άλλοι ξένοι και Ελληνες επιστήμονες προκειμένου να αποφανθούν για την προβληματική πλαγιά του Κισσάβου από την οποία αποκολλήθηκαν τουλάχιστον 100 τόνοι βράχων και χώματος και κατέληξαν στο οδόστρωμα, αλλά και να καθορίσουν μαζί με τους μελετητές του έργου τον τρόπο της ταχύτερης κατά το δυνατόν αντιμετώπισης των ζημιών και της αποκατάστασης της κυκλοφορίας.

Οι πρώτες κατολισθήσεις, οι οποίες αποδίδονται στις συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις στην περιοχή, σημειώθηκαν το απόγευμα της Τετάρτης (πέτρες έπεσαν στις ζάντες φορτηγού) στο πιο φονικό χιλιόμετρο του συγκεκριμένου οδικού τμήματος, περίπου 400 μέτρα από το μνημείο που έχει στηθεί για τους 21 αδικοχαμένους μαθητές του Μακροχωρίου Hμαθίας.

Οι σποραδικές πτώσεις βράχων συνεχίστηκαν και ανήσυχοι η Τροχαία και οι εκπρόσωποι της εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αποφάσισαν αργά το βράδυ της Τετάρτης το κλείσιμο της κοιλάδας, απόφαση με την οποία, όπως φαίνεται, αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.

  • Το περιστατικό

Την επομένη (Πέμπτη πρωί) ο διευθυντής του έργου, Ιταλός υπήκοος, Σέρτζιο Σιάνι, 62 ετών, επικεφαλής 6μελούς συνεργείου της κατασκευαστικής κοινοπραξίας «Μαλιακός – Κλειδί» πήγε στο σημείο προκειμένου να διενεργήσει αυτοψία και να εκτιμήσει την κατάσταση. Την ώρα που ενεργούσαν από κοινού αυτοψία του χώρου και οι περισσότεροι ήταν πάνω στο οδόστρωμα, ξαφνικά σημειώθηκε νέα ισχυρότερη κατολίσθηση, καθώς αποκολλήθηκαν από την πλαγιά και από ύψος τουλάχιστον 100 μέτρων μεγάλοι όγκοι βράχων και έπεσαν πάνω στα μέλη του συνεργείου.

Ο 62χρονος Ιταλός προσπάθησε να αποφύγει τους βράχους καλυπτόμενος πίσω από ένα Ι. Χ., αλλά ήταν άτυχος, καθώς εκεί κατέληξε ο μεγαλύτερος όγκος των βράχων και των χωμάτων που τον καταπλάκωσαν. Δύο ακόμη μέλη του συνεργείου τραυματίστηκαν ελαφρά, ενώ οι υπόλοιποι έτρεξαν προς τον ποταμό Πηνειό (έφτασαν μέχρι τα νερά) και σώθηκαν.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, για το τραγικό συμβάν ερευνάται τυχόν ευθύνη των αρμοδίων της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε.» στο πλαίσιο προανάκρισης που διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας.

Σε ανακοίνωσή τους, οι δύο εταιρείες (παραχωρησιούχος και κατασκευαστική) «και όλοι οι εργαζόμενοι του έργου εκφράζουν τη βαθιά θλίψη τους και τον σεβασμό τους στον άνθρωπο που έχασε τη ζωή του στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει την ασφαλή διέλευση των χρηστών του έργου».

[+] ΓPAΦHMA

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s